کد خبر: 1283148
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: در حوزه حمل و نقل موتوری، سهم موتورسیکلت‌ها در جابه‌جایی مسافر و کالا از ۷‌درصد در سال ۹۵ به ۱۱‌درصد افزایش یافته‌است. 
پوریا علیمردانی، رئیس سازمان حمل‌و‌نقل و ترافیک شهر تهران اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل موتوری، سهم موتورسیکلت‌ها در جابه‌جایی مسافر و کالا از ۷‌درصد در سال ۹۵ به ۱۱‌درصد افزایش یافته‌است. به همین دلیل، شورای ترافیک تهران اقدام به ساماندهی حمل و نقل موتوری و تشکیل قرارگاه موتورسیکلت کرده‌است تا استاندارد‌ها و معاینه فنی موتورسیکلت‌ها را بهبود بخشد. 
وی افزود: در نهایت، هدف کلی این اقدامات، بهبود وضعیت ترافیک و حمل و نقل در تهران و فراهم کردن شرایطی ایمن، سریع و ارزان برای شهروندان است. علیمردانی تأکید کرد:در متن جدید، به موضوع ساماندهی و بهبود شبکه حمل و نقل در تهران پرداخته شده‌است. یکی از مسائل جدی که در حال حاضر در این حوزه مورد توجه قرار گرفته، طراحی و اجرای کمان‌های شبکه حمل و نقل است. این کمان‌ها به منظور حل مشکلات ترافیکی در نقاط کلیدی شهر که با بحران ترافیکی مواجه هستند، ایجاد می‌شوند. 
علیمردانی در خصوص تردد خودرو‌های پلاک شهرستان هم گفت: حدود ۲۸درصد پلاک شهرستان در شهر تهران تردد دارند. غالب ۲۲درصد آنها پلاک‌های حومه شهر تهران است. حدود ۶‌درصد پلاک شهرستان داریم که وارد تهران می‌شوند. برای کنترل محدوده مرکزی شهر تهران بین پلاک شهرستان و تهران تفاوتی وجود ندارد، چراکه موضوع بحث محدوده طرح ترافیک آلودگی هوا است و هر دو اعمال قانون می‌شوند. رئیس سازمان حمل و نقل تأکید کرد: روزانه حدود ۲میلیون خودرو وارد محدوده آلودگی و ترافیک می‌شوند این خودرو‌ها پلاک شهرستان نیستند، اما پلاک‌های حومه شهر تهران هستند. 
وی همچنین در خصوص دوچرخه‌های اشتراکی با تأکید بر اینکه مسیر و شبکه زندگی یک زیرساخت و فرصت برای حمل و نقل اشتراکی است، گفت: بخش خصوص با شرط پذیرفتن ضوابط می‌تواند فعالیت کند و امکان این وجود دارد که دوچرخه اشتراکی در مسیر زندگی فعال شود. علیمردانی تصریح کرد: در خصوص معاینه فنی همان دو نوع معاینه فنی فعلی وجود دارد، اما برای خودرو‌های برقی شرایط جدیدی در نظر گرفته شده و این کمک می‌کند که توسعه خودرو‌های برقی اتفاق بیفتد و تسهیلات لازم برای خودرو‌ها و موتور‌سیکلت‌های برقی دیده شده‌است. وی افزود: سازمان ترافیک تهران در حال تدوین یک برنامه استراتژیک برای بهبود وضعیت حمل و نقل است که شامل افزایش ایمنی، کاهش هزینه‌ها و بهبود کیفیت خدمات است. یکی از چالش‌های اصلی ترافیک تهران، ارزان بودن استفاده از خودرو در مقایسه با سایر کشور‌ها است که منجر به افزایش ترافیک می‌شود. برای مقابله با این چالش، سازمان ترافیک به دنبال اصلاح طرح ترافیک و ایجاد خطوط ویژه حمل و نقل همگانی است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار